2013. május 8., szerda

Radenci, a Szent Cyril és Metód templom, SzG3



Radenci a Radenska ásványvízről híres (három piros kis szív) és majdnem az osztrák határnál található, a következő község Gornja Radgona, az a határ, ott lehet átmenni Bad Radkersburgba. Az érdekesség ezzel a hellyel kapcsolatban az az, hogy itt az ásványvíz, gyógyvíz felhasználása nem túl régi, az első ásványvíz forrást csak 1833-ban fedezték fel. A palackozás is csak a II. VH után indult meg igazából. Található itt szálloda, hatalmas (bár nem túl szép) park, wellnessfürdő, meg egy érdekes templom. Igazából e miatt álltam meg itt, mert az út mellett egy tornyot láttam és amikor közelebb mentem hozzá, csak akkor láttam, hogy egy templomhoz tartozik. ez egy modern templom (Szent Cyril és Metód templom) a különálló harangtornyon egy nagy rózsafüzér. Szerintem eléggé szokatlan és kissé giccses kialakítású, nekem a többi szlovén templom jobban tetszett.

Vissza a főoldalra (katalógus)

 a Szent Cyril és Metód templom
 a Szent Cyril és Metód templom
 a Szent Cyril és Metód templom
 a Szent Cyril és Metód templom
 a Szent Cyril és Metód templom
 a Szent Cyril és Metód templom
a Szent Cyril és Metód templom

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése